Anasayfa / Lfs Car importer Dersleri / Lfs DDS bağlama
capture-20140722-131024

Lfs DDS bağlama

Merhaba Arkadaşlar bu dersimizde sizlere o çok kafa karıştıran dds olayını satır satır anlatcam tabi dds olayına baştan bakmak gerekir bunun için mesela dds ayarlarken önemli olan unsur aracımızı zmodeller de ayarlarken doğru isim vermekten geçer.

ilk olarak ben elime komple bir aracı değilde ufak bir spoyler alıyorum spoylerımız nissan 350z yamamız üzerinde mevcut fakat ben size burada sadece dds yönlerini ve dds material hazırlamayı anlatmak amaçlıküçük bir parçacık 🙂 ile anlatıyorum.

görselli anlatıma başlamadan önce car importerda bizim için gerekli bütün özellikler mevcuttur. Mesela main de bulunan bütün materialleri kopyalayıp child 6-7-8 de kullana biliriz ‘far-cam-stop’ harici malesef bunlar diğer childlerde çalışmıyo 🙂 çalışan tek şey cam 🙂 oda aracın içini göstermiyo malesef 🙂

Fakat dediğim gibi diğerleri kalıp olduğu için çalışıyo 🙂

Ben size yinede burada material isimlerini aslında başlı başına olan material isimlerini hatırlatmak  isterim çünki yeni araç yapan arkadaşlar material isimlerini çözmekte çok sıkıntı çekiyo

xr window 0 a cam

xr top 0 a aracın kaportasının üste gelen kısmı ‘bagaj üst kısmı,tavan üst kısmı’

xr top1 0 a ise kaputta kullanılır renk değiştirmede ama genelde ideal olanı bagaj,tavan,kaputtur

xr rigt 0 a ise kaportanın sağ sol kısmıdır

xr back 0 a kaportanın aracın arka kısmı bagajın arkaya bakan tarafı ve tampon

xr front 0 a aracın öne bakan tarafı panjur ve ön tampon gibi.

Bunları Nasıl Ayıracağını bilmeyen Arkadaşlar için araç parçalama dersimiz yayınlanmıştır buraya tıklayarak inceleye bilirsiniz.

farlar  xr front_light_R0 a

stoplar sırasıyla

xr rear_light_R 0 a fren lambası

xr rear_light_R1 0 geri vites

xr rear_light_R2 0 a arka sinyal

xr rear_light_R3 0 a far stobu

xr s_plate 0 a ön plaka

xr s_plate1 0 a arka plaka

xr PLAIN_SHINY1 0 a Parlak siyah genelde tamponlarda kullanılır siyah bölümlerde

xr PLAIN_MATT 0 a Mat siyah

Başta anlattığım gibi ilk olarak spoylerımızı ele alıyorum ve zmodellerde üstü altı ve arkasını ve yanlarını materiallendiriyorum.

Car importerda material kopyalama ve material isimlendirme işlemini daha önce anlatmıştım ilgili konu ya buraya tıklayarak ulaşa bilirsiniz.

Buna göre spoyler yapacağım material isimlerini şu şekilde yapmam gerekiyo

xr spoyler_top  0 a

xr spoyler_right 0 a

xr spoyler_back 0 a

Alt resimde gördüğünüz spoylerı ben üç parçaya ayırdım aslında doğru dds için bunu hep yapmalısınız 🙂 Araç Parçalamayı bilmeyen arkadaşlarımız Buraya tıklayarak dersimize gide bilir.

capture-20140722-100525

 

 Bu işlemi hallettikten sonra material isimlerimizi oluşturuyorum hemen 🙂

capture-20140722-100836

 

 Ben har zaman sıfırdan oluşturmanızı tavsiye ederim 🙂

capture-20140722-101124

 Bu işlemi hallettikten sonra ise sırasıyla spoylerimızın üste gelen kısmını spoyler top yanlar right arka back 🙂 Olarak ayarlayalım bunun için daha önceden parçalamış olduğumuz spoylerın üzerine gidelim ve sağ tık yapıp properties i açalım ardından altta bulunan Polygonsa tıklayarak default material veya başka bir material ismi yazan yerden sırasıyla değiştirelim mesela spoyler topu yapıyorsak bu işlemi xr spoyler_top 0 a materiali seçelim

capture-20140722-101923

 Bu işlemlerin tamamı bittiğinde aterial editöründen renk verelim 🙂 ve yanlış bir durum olmadığından emin olalım 🙂

capture-20140722-102029

 Bu hala geldikten sonra yapmamız gereken export etmek ve ardından mtr ye çevirmek olacaktır 🙂

İşlem Bu şekilde olmazsa siz ne kadar da güzel araç yaptığınızı düşünsenizde malesef 🙂 dds ler curk diye oturmayacaktır bir tarafı gül gibi çıkarken diğer tarafları bozuk olacaktır,bi aracı ele aldığınızda adan z ye parçalamanızı tavsiye ederim. Ve her birine benzersiz bir material ismi vermenizide 🙂

Bu arada bu işlemleri yaparken orjinal xr kullanın sizin açınızdan iyi ve temiz bir xr olmuş olur bazen xr ler yıpranıp bozula bilmekte 🙂

Bu işlmeleri hallettik sıra geldi Lfs Car importerdan material isimleirmizi oluşturmaya 🙂

Ben PLAIN SHINY i kopyalıyorum sizde başka seçimler yapa bilirsiniz fakat ben size bunu tavsiye ederim 🙂

Mesela sırf daha parlak olsun diye camları seçerim bazen 🙂

PLAIN SHINY seçtikten sonra üstte edit kısmına tıklıyoruz ve copy material diyiruz

sonra tekrar edite tıklayıp paste material diyoruz ve ismi veriyoruz ilk ismimiz spoyler_top  olsun mesela 🙂

sonra bu materiale yeni bir dds oluşturuyoruz ben fiber çekeceğim için xr_fibers diyorum

capture-20140722-103253 capture-20140722-103618

capture-20140722-103747

 Son olarak ofsetlerimizi ve sizelarımızı ayarlıyoruz ve apply e tıklıyoruz bu işlem tamamlandıktan sonra ctrl+f ye basıyoruz bir defaya mahsus sürekli yapmanızı tavsiye etmem ctrl+f yi çünki materiali baştan düzenlemek için kullanılır 🙂 ctrl+f yapmazsanızda dds sadece küçük bir alanı görür.

Bu arada bir dip not 🙂 ofset px kutusundaki rakamlardan sol da olan rakamları küçülterek veya büyülterek sağa ve sola kaydırma işlemi yapar.

Size ise örnek 512×512 bir dds içinde bir alanın genişliği ve yüksekliğidir. Mesela bir dds yi yan yana koymak istediğinizde ofsetten sağa sola kaydırır size’den ise  genişliğini yüksekliini ayarlama işlemlerini yaparız böyleliklede bir dds ye birden fazla material ekleye biliriz 😉 örnek teyp kapı kolu vites vs

Bu işlemide yaptığımıza göre bu materiali iki kez daha kopyalıyoruz. birincisini spoyler top yapmıştık ikinci ve üçünciyü ise herhangi bir işlem yapmıyoruz sadece isim değişiyoruz 🙂

spoyler_right ve spoyler_back yapıyoruz. ve her isim değiştirmede bir kez apply e tıklıyoruz.

capture-20140722-112629

İşin püf noktasına gelmiş bulunmaktayız.

önce spoyler topa geri dönüyoruz ve ardından edit/change wievport/ve topu seçiyoruz apply diyoruz.

Bu işlemi diğerleri içinde yapıyoruz fakat back sa back ı right sa right ı seçip kaydediyoruz.

Ve spoylerımı import ediyorum tabi 🙂 siz bunu bir bütün olarak alacaksınız ben basit olsun diye spoyler üzerinde anlattım siz bunu aracın her parçasına uygulaya bilirsiniz 😉

Hemen bir dds oluşturuyorum 512×512 ben Paint net kullanıyorum 🙂

Bu arada diğer parçalar için sizlere 512×512 by boykaya ait bir dds edit vercem diğer parçalarda yerleri keşfetmekte kullanılır 🙂 ismini verdiğiniz dds ye önce onu vurur ve hangi parçayı nereye koyacağınızı çözmüş olursunuz 🙂

Bu yüzden ilk olarak dds editle dds mi hazırlıyorum 🙂

 

capture-20140722-123819

 

Kaydettikten sonra oyuna giriyorum 🙂

capture-20140722-124304 capture-20140722-124136 capture-20140722-124237

 

 

Gördüğünüz gibi DDS lerimiz yerine oturdu bunu şimdi fibere çeviriyorum 🙂 tabi ben komple bir fiber sayfası hazırlıyorum 🙂

capture-20140722-130635

DDS etitin üzerine vuruyorum 😀 ve kaydediyorum tekrar oyunu açıp bakıyorum 🙂

capture-20140722-131024

Bu şlemi yaparak aracımızı görmüş olduğunuz üzere dds li oldu 😀 ve ddslerde kesinlikle çizgili çıkma vs tarzında bir durum meydana gelmedi 🙂 Bu günki dersimiz bu kadar sizlere DDS editide ekliyorum.

DDS Edit

 

Facebook İle Yorum Yap

Yorum

Hakkında Fatih Tunçel

1986 Ankara doğumluyum live for speed ile içli dışlı mod yapmayı seven Agresif kompleksli :) gülmeyi ve çalışmayı seven biriyim... Amacım siz değerli sayfa ziyaretcilerimize gerçeğe en yakın olan modları sunmak , bu yüzden araştırmacı ruhum ön plandadır daima... Saygılarımla ;) Ha birde bizde shop olmaz :) fotoğraflarda ne gördüyseniz o...