Anasayfa / Lfs Car importer Dersleri / Zmodeller Material Oluşturma
capture-20140719-195513

Zmodeller Material Oluşturma

Merhaba arkadaşlar bu gün ki dersimiz Lfs Zmodeller material oluştuma bir çoğumuz lfs için araç hazırlıyordur fakat materialleri çözmek gerçekten biraz zaman alıyo fakat aslında çok da gerekli değil kendimizde material oluştura biliriz türkçe karekterler olmadan tabiki 🙂 mesela ‘ğ-ü-ç-ş’ gibi 😀

ilk olarak elimizde bir araç olduğunu var saymamız gerekiyor ve zmodellerde araç yaptığımızı buna görede material isimleri sırasıyla şu şekilde ilerliyo aslında

ilk olarak kaportayı ele alıyorum

bagaj ve tavan xr top 0 a

kaput değişken renk olması için xr top1 0 a

yanlar xr right 0 a aslında aracın sağ tarafı düzgün çıksada malesef sol tarafı ters çıkıyo bunun için sizlere bir xr ayarlıycam xr left 0 a olarak

siz yanlarda yine xr right 0 a yı kullanın 😀

aracın arka kısmı xr back 0 a işde ine ön tampon panjur vs önde bulunan öne gelen bölüm.

Burada anlattığım bölüm aracın kaporta aksamı değişken renk skins oturması için filan.

aracın siyah bölgeleri genelde  xr PLAIN_SHINY1 0 a olarak tanımlanır 😉 xr PLAIN_SHINY1 0 a parlak siyahtır arkadaşlar

xr PLAIN_MATT1 0 a ise isminden de anlaşılacağı üzere siyah ve mattır.

bu siyahları dilediğiniz her yerde kullana bilirsiniz ama araç içinde kullanmayın çok çirkin oluyo 🙂

Ben matı genelde tabana kullanırım mesela araç devrildiğinde parlamasın diye 😀

gelelim ışık aksamına

xr front_light_R 0 a far işde sis vs ön ışık aksamı isminden de anlaşılıyo tabi

xr indicator_SIDE 0 a ön sinyaller yanda ola bilir sizin zevkinize kalmış 🙂

ışıklandırmada karışık olan bölüm arka stoplardır aslında onlarda sırasıyla şöyle

xr rear_light_R  0 a fren lambası

xr rear_light_R1 0 a geri vites

xr rear_light_R2 0 a sinyal

xr rear_light_R3 0 a ise far stopudur.

camlarımızı tanıyalım birazda

xr window 0 a camlarımız fakat biz bunları çoğaltarak arka ön ve yanları ayıra biliriz bunun için car importerdan windowun üzerine gelerek editten copy material yine editten paste material olarak çoğalta biliriz ve yine editten camlarımızın yönlerini belirlememiz gerekir yazı filan yazmak için özellikle extrada dds ister 🙂 yçnleri ise yine ayarladığımız camın üzerine gelerek chanke vievport tan seçe biliriz

chanke vievport ta

left sol

right sağ

back arka

top üst

frontta öndür.

camları kopyala yapıştır yaptıktan sonra yeniden adlandırarak isimlerine neyi nereye koyacağınızı ekleyecek bir harf ekleyin

ben genelde

cam_f ön cam

cam_b arka cam

cam_r sağ cam

gibi hazırlıyorum 😉

mesela xr PLAIN_GLASS 0 a da bir camdır hatta düz cam olarak geçer gösterge camı ama farlarada gidiyo yani 😀 ben bunları far camı olarak kullanıyorum

normalde xr tek kapıdır biz genelde dört kapı araç yapıyoruz

kapı materiali xr Door_Right 0 a dır bunu kopyalayıp yapıştırarak birini arka olarak kullana bilirsiniz 😀

xr Door_Right1 0 a gibi

arka koltuk ise

xr back_seat_front yaslanma

xr back_seat_top ise oturma bölümüdür 😀 şimdilik bu kadar materialle bir araç yapa bileceğinizi düşünüyorum 😉

 

 

 

 

 

Facebook İle Yorum Yap

Yorum

Hakkında Fatih Tunçel

1986 Ankara doğumluyum live for speed ile içli dışlı mod yapmayı seven Agresif kompleksli :) gülmeyi ve çalışmayı seven biriyim... Amacım siz değerli sayfa ziyaretcilerimize gerçeğe en yakın olan modları sunmak , bu yüzden araştırmacı ruhum ön plandadır daima... Saygılarımla ;) Ha birde bizde shop olmaz :) fotoğraflarda ne gördüyseniz o...